چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Wed 8 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
بنادر و سواحل یکشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۴ ، ساعت ۱۳:۴۶:۳۱

جابجایی 1.6 میلیون TEU کانتینر در بنادر ایران در هشت ماه

باشگاه خبری فراساحل: عملکرد کانتینری هشت ماهه بنادر ایران با کاهش 14 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به یک میلیون و 390 هزار و 147 TEU کانتینر رسیده است که همچنان بندر شهیدرجایی، بندر بوشهر و بندر امام‌خمینی در صدر بنادر کانتینری ایران قرار گرفته‎اند.

به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از مارین‎تایمز، براساس آمار سازمان بنادر ودریانوردی، عملکرد کانتینری هشت ماهه بنادر ایران با کاهش 14 درصدی از یک میلیون و 618 هزار و 442 TEU کانتینر درمدت زمان مشابه سال گذشته به یک میلیون و 390 هزار و 147 TEU کانتینر رسیده است. این آمار حکایت از آن دارند که بندر شهیدرجایی به عنوان بزرگترین بندر کانتینری ایران که بناست روزی به هاب منطقه تبدیل شود، به روند کاهش خود برای هشتمین ماه متوالی ادامه داد و با کاهش بیش از هشت درصدی موفق به تخلیه و بارگیری یک میلیون و 90 هزار و 894  TEU کانتینر شد تا به این ترتیب سهم بیش از 80 درصدی فعالیت کانتینری بنادر ایران را به نام خود کند.


بندر بوشهر هم که در رتبه دوم جدول عملیات کانتینری بنادر ایران  قرار دارد  همچون بندر شهیدرجایی به روند کاهشی خود ادامه داده به طوری که با تخلیه و بارگیری 142 هزار و 116 TEU کانتینر، کاهش 22 درصدی را در کارنامه خود ثبت کرده است. بندر امام‌خمینی نیز همچون دو بندر نامبرده با ثبت 33 درصد کاهش عملیات کانتینری به تخلیه و بارگیری 81 هزار و 863 TEU کانتینر در هشت ماهه امسال پرداخت.


براساس آمار سازمان بنادر، بندر خرمشهر که هنوز نتوانسته به جایگاه خود قبل از زمان جنگ تحمیلی برگردد، به عنوان چهارمین بندر کانتینری ایران در هشت ماهه امسال با تخلیه و بارگیری 35 هزار و 860 TEU کانتینر، سقوط 42 درصدی را در پرونده خود به ثبت رساند بندر چابهار هم به عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور که این روزها در انتظار سرمایه‌گذاران هندی است با کاهش 35 درصدی به تخلیه و بارگیری 19 هزار و 190 TEU کانتینر در هشت ماهه امسال پرداخته و در رتبه پنجم این جدول نشست. یک پله بعد از بندر چابهار، بندر قشم قرار دارد که این بندر نیز روند کاهشی را سرلوحه کار خود قرار داده و با سقوط 42 درصدی عملیات کانتینری، 9 هزار و 236 TEU کانتینر را تخلیه و بارگیری کرده است.

گفتنی است؛ بندر انزلی نیز در این جدول نخستین بندری است که بر خلاف شش بندر نخست، روند افزایشی داشته و با جهش 25 درصدی در عملیات خود دو هزار و 722 TEU کانتینر را تخلیه و بارگیری کرده است. در ادامه این جدول بندر گناوه با تخلیه و بارگیری 688 TEU کانتینر به ثبت 88 درصد کاهش، بندر نوشهر با تخلیه و بارگیری 568 TEU کانتینر به ثبت 70 درصد افزایش، بندر امیرآباد با تخلیه وبارگیری 462 TEU کانتینر به ثبت 51 درصد کاهش، بندر شهیدباهنر با تخلیه و بارگیری 278 TEU کانتینر به ثبت 90 درصد کاهش و در آخر بندر لنگه با تخلیه وبارگیری 70 TEU کانتینر به ثبت 250 درصد افزایش در رتبه‌های بعدی بنادر کانتینری قرار دارند. لازم به یادآوری است که بندر آبادان، بندر نکا، بندر فریدون‎کنار، بندر آستارا و بندر جاسک هیچ گونه عملیات کانتینری ندارند.



  کد خبر : 894
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :